Oefeningen Borstspieren

Sterkere borstspieren kunnen het leven gemakkelijker maken. Deze belangrijke spieren heb je de hele dag nodig en vormen de basis voor veel bewegingen die je nodig hebt bij oefeningen en verschillende sporten.

Wil je je borstspieren een boost geven? Wil je meer kracht opbouwen?

Sterke borstspieren opbouwen, is heel belangrijk in je dagelijks leven. Alhoewel je dagelijks je borstspieren minder gebruikt, zijn deze spieren toch heel belangrijk. Oefeningen borstspieren is ontwikkeld om deze spieren bewust te blijven trainen. Je hebt je borstspieren nodig bij bijvoorbeeld zware dingen tillen of verplaatsen, of bij het dragen van boodschappen en het verplaatsen van meubels tijdens het stofzuigen. Naast het tillen, is het ook een belangrijke spier voor je houding. Je borstspier ondersteunt je schouders en je rug. Hou je borstspieren sterk, om rug- en nekletsel te voorkomen.
Hier vind je de beste oefeningen voor je borstspieren, omdat deze oefeningen je bovenlichaam vanuit elke hoek uitdagen. Je gebruikt ook je triceps, schouders, core en rug om bewegingen uit te voeren die je borst echt helpen.
Als je deze beste oefeningen voor je borstspieren met consistentie en focus uitvoert, zul je zeker een slanke én gespierde borstkas opbouwen.

Chest Press

De Dumbbell Chest Press, is een fitness oefening die zich voornamelijk richt op de borstspieren. Ook de triceps en schouderspieren worden aangesproken wanneer je deze met een dumbbell uitvoert.

  • Ga op je rug op de grond liggen
  • Je voeten gebogen zo dicht mogelijk bij je billen
  • De dumbbells houd je in je handen met je handpalmen dicht naar je gezicht gericht
  • Je strekt je armen uit, recht omhoog
  • De dumbbells sluiten aan elkaar
  • Beweeg de dumbbells van elkaar af en zak met je armen totdat deze in een rechte lijn zijn met je schouders
  • Duw daarna de dumbbells weer omhoog

Herhaal deze beweging in een rustig tempo 15 keer. Dit is één set. Herhaal deze set 4 keer en neem 5 tellen rust tussen elke set.

Narrow Chest Press

De narrow check press richt zich voornamelijk op de borstspieren en de triceps

  • Ga op je rug op de grond liggen
  • Je voeten gebogen zo dicht mogelijk bij je billen
  • De dumbbells houd je in je handen met je handpalmen naar opzij gericht
  • Je strekt je armen uit, recht omhoog
  • De dumbbells sluiten aan elkaar
  • Je beweegt de armen weer omlaag, zodat je bovenarmen en je ellebogen langs je zij liggen
  • Duw daarna de dumbbells weer omhoog

Herhaal deze beweging in een rustig tempo 15 keer. Dit is één set. Herhaal deze set 4 keer en neem 5 tellen rust tussen elke set.

Chest Fly

De Chest fly kan de borstspieren versterken. Dit is mogelijk door de stretch en isolatie die deze oefening met zich mee brengt.

  • Ga op je rug op de grond liggen
  • Je voeten gebogen zo dicht mogelijk bij je billen
  • De dumbbells houd je in je handen met je handpalmen naar opzij gericht
  • Je strekt je armen uit, recht omhoog
  • De dumbbells sluiten aan elkaar
  • Je beweegt de armen naar opzij richting de grond. Je armen zijn gestrekt
  • Breng je armen weer omhoog, rechtop

Herhaal deze beweging in een rustig tempo 15 keer. Dit is één set. Herhaal deze set 4 keer en neem 5 tellen rust tussen elke set.

Lateral Plank Walk

Deze beweging van links naar rechts werkt ook aan je armspieren en zeker je borstspieren. Maar deze oefening daagt ook zeker je balans en stabiliteit uit.

  • Neem je positie van een plank houding
  • Beweeg met je armen naar links door je rechterhand over je linkerhand te verplaatsen
  • Ga weer terug door nu je linkerhand over je rechterhand te plaatsen

Herhaal deze beweging in een rustig tempo 10 keer. Dit is één set. Herhaal deze set 4 keer en neem 5 tellen rust tussen elke set.

Dumbbell Pullover

Met de dumbbell pullover zet je meerdere spiergroepen aan het werk. Een samengestelde oefening dus.

Je borstspieren, schouders, triceps én de brede rugspier worden aan het werk gezet bij deze oefening.

  • Ga op je rug op de grond liggen
  • Je voeten gebogen zo dicht mogelijk bij je billen
  • De dumbbells houd je in je handen met je handpalmen naar opzij gericht
  • Je strekt je armen uit, recht omhoog
  • De dumbbells sluiten aan elkaar
  • Je beweegt je armen naar achter je hoofd. Je armen blijven gestrekt
  • Breng je armen weer omhoog, rechtop

Herhaal deze beweging in een rustig tempo 10 keer. Dit is één set. Herhaal deze set 4 keer en neem 5 tellen rust tussen elke set.

Borstspier! Wat is dat eigenlijk voor spier? Eerst even een korte uitleg voordat je met de workout borstspieren trainen begint. De borstspier in het Latijns de Pectoralis Major, is een grote spier die zich over je borst uitstrekt. De borstspier helpt bij alle duwbewegingen van het bovenlichaam. Tevens zijn deze borstspieren verantwoordelijk voor de bewegingen van het schoudergewricht [lees meer…]

Borstspieren trainen, Pectoralis Major

Pijn op de borst kan vele vormen aannemen, van een scherpe steek tot een drukkende pijn. Soms voelt de pijn branderig aan. In sommige gevallen verspreidt de pijn zich van de nek naar de kin en vervolgens naar de rug of achterkant van een of beide armen.
[lees meer…]

borst, borstspier, pijn op de borst