Workout schema armspieren

 

Zijn je armen qua kracht afgezwakt? Speciaal voor jou heb ik een workout schema armspieren gemaakt. In een eerdere blog heb je kunnen lezen, dat het vormen van een sterk bovenlichaam essentieel is voor je algehele conditie. Een sterk bovenlichaam creëren is helaas niet zo eenvoudig. Daarom help ik je met deze oefeningen. Ik heb een schema armspieren voor je gemaakt. 8 oefeningen die je helpen om je armspieren sterker te maken. Bekijk de oefeningen hier!

  1. Dumbbell Push Press
    Ga ontspannen staan en houd de dumbbell’s op je schouders. Buig klein beetje met je knieën en op dat moment duw je de dumbbell’s met kracht omhoog. Je strekt je uit.
  2. Tricep Extensions
    Ga ontspannen staan en één dumbbell houd je boven je hoofd vast. Je buigt je ellebogen en laat de dumbbell tussen je schouderbladen zakken. En je strekt je weer uit.
  3. Bicep Curls
    In elke hand houd je een dumbbell vast en je armen strek je voor je uit. Één arm houd je gestrekt voor je uit en de andere beweeg je omhoog en omlaag. Na 4 keer wissel je van arm.
  4. Bent over Dumbbell Row
    Ga voorover gebogen staan, je bovenlichaam is zoveel als mogelijk parallel aan de grond. Je houd de dumbbell’s in je handen en deze zijn gestrekt naar beneden gericht. Je trekt de dumbbell’s omhoog tot naast je zij.
  5. Walking Plank
    Maak een plank houding. En beweeg je handen van links naar naar rechts.
  6. Chest Fly + Narrow Press
    Lig op je rug op de grond. Je armen zijn wijd op de grond met in iedere hand een dumbbell. Beweeg deze dumbbell van wijd naar boven je borst. Deze oefening wissel je af met een narrow Press. Je houdt je dumbbell’s op je borst en stoot de dumbbell uit met gestrekte armen.
  7. Dumbbell Pullover
    Ga op je rug op de grond liggen en breng de dumbbells over je hoofd met gestrekte armen. En weer terug tot boven je borst. Houd je armen gestrekt.
  8. Sit Up + Shoulder Press
    Maak een sit up en wanneer je in zithouding komt, duw je de dumbbell’s omhoog.
Schema oefeningen armspieren